Internet och TV

Internet

Internetanslutning tillhandahålls kollektivt av Bahnhof. Alla lägenheter är anslutna till Bahnhofs nät via uttag i lägenheten. Varje medlem ansvarar för kabeldragning och utrustning inne i lägenheten. Du kan använda din egen router, köpa en via Bahnhof eller ansluta din dator och annan utrustning direkt till uttaget med en nätverkskabel.

För felanmälan, vänligen gå till bahnhof.se/support eller ring 010-510 00 00

TV

Com Hem Logotyp

Vår fastighet är ansluten till ComHem, vilket innebär att de tillhandahåller kabel-tv (grundutbudet ingår i månadsavgiften), och även kan tillhandahålla bredband och telefoni för de medlemmar som så önskar.

Övergång till digitala sändningar

Den 8 september går Comhem över till helt digitala tv-sändningar med bättre kvalitet och  de analoga kanalerna, inklusive FM-radio via tv-uttaget, utgår. Om du tittar analogt idag behöver du därför ändra till digital-tv på din tv hemma. Det kan du göra redan nu.

Flera veckor innan ändringen börjar en informationstext rulla i tv-rutan på de analoga kanalerna. Ser du texten på din tv vet du att du tittar analogt och behöver ändra till digital-tv. Får du ingen informationstext i din tv-ruta under augusti behöver du inte göra något.

Vill du veta att du tittar digitalt kan du också leta upp Com Hem-kanalen. Den visas bara digitalt och finns oftast på kanalplats 777.

All information och tips på hur du ändrar till digital-tv finns på comhem.se/digitalisering.